Cégvilág

microsoft01
Forrás: ITB
Techóriások egymás között

Bojkottálja a Microsoft is a Facebookot

Újabb nagyvállalat vonta vissza hírdetéseit a világ legnagyobb közösségi oldaláról, valamint a Facebook tulajdonában lévő Instagramról. Az ok: a szofvergyártó óriás nem akarja olyan platformokon látni a reklámjait, amelyeken gyűlöletbeszéd és terroristák által publikált tartalom olvasható.

Az Axios értesülései szerint Chris Capossela, a Microsoft marketingvezetője egy belső terjesztésű Yammer-posztban azt írta, hogy világszerte felfüggesztették összes reklámköltésüket a Facebookon és az Instagramon, és attól teszik függővé a jövőbeli együttűködést Zuckerbergékkel, hogy a közösségi szolgáltatás milyen pozitív változtatásokat hajt végre a jelenlegi helyzet megszüntetése érdekében. Azonban várhatóan legalább augusztus végéig fenntartják a bojkottot a miheztartás végett.

"Tapasztalataink azt mutatják, hogy a valódi, hosszú távú változást a leghatékonyabban a médiapartnereinkkel folytatott közvetlen párbeszéddel és olyan lépésekkel lehet elérni, mint a marketingdollárok felfüggesztése." - írta Capossela.

Úgy tűnik, a Facebook egyre nagyobb bajban van: a platformon publikált rasszista és gyűlöletkeltő tartalmak miatt több óriáscég, köztük a Unilever és a Coca-Cola függesztette fel hirdetési tevékenységét a platformon. A cél annak kikényszerítése, hogy a közösségi szolgáltatás hathatós intézkedésekkel számolja fel az áldatlan állapotokat.

Pár éve a YouTube került hasonlóan nehéz helyzetbe - a Microsoft akkor a Google tulajdonában lévő platformról is visszavonta hirdetéseit -, amelyből az egész publikálóközösséget keményen érintő, sokszor igazságtalanul sújtó szigorú új szabályokkal tudott csak kilábalni a népszerű videómegosztó oldal.