Vezércikk

03_vezer_13.jpg
Forrás: ITB

Amikor a gyermek elhagyja az otthont

A szikár hír: az üzleti döntéshozók humánmenedzsment magazinja, a BEHAVIOUR magazin és a hozzá kapcsolódó portfólióelemek július 1-től új kiadó gondozásában jelennek meg.

És ami mögötte van: az elmúlt években több megkeresés érkezett a humánmenedzsment-portfóliónk megvételére. Bár tudtam, és a hozzánk érkező visszajelzések is azt igazolták, hogy értéket teremtettünk, de eleinte furcsa volt az az érzés, hogy ezt az értéket mások meg akarják szerezni, magukénak akarják tudni. De kíváncsi ember lévén minden esetben meg akartam tudni, hogy ezek a potenciális vevők – érkezzenek a médiából vagy az üzleti élet más szegmenséből – miért szeretnék bekebelezni ezt a humán portfóliót. Érdekes motivációkkal találkoztam, és nagyon sokat tanultam ezekből a tárgyalásokból.

Az első megkeresés után rájöttem, nagy valószínűséggel ki kell alakítanom magamban egy stratégiát arra, hogyan is kezeljem ezeket az akvizíciós ajánlatokat. Azt az első perctől tudtam, hogy milyen pontok felszínre kerülésekor fogom befejezni a tárgyalást. És azt is tudtam, hogy melyek azok a sarokpontok, amelyek megléte esetén érdemes tovább tárgyalni.

Sokan tudják rólam, hogy személyiségjegyeim alapján professzionalista-önmegvalósító ember vagyok. A mentorom szokta emlegetni, hogy önmegvalósító énem kerül előtérbe, amikor lapot csinálok, professzionalista énem pedig a cégvezetésnél jön elő. Ezekben az akvizíciós tárgyalásokban az önmegvalósító énem kapott egy hatalmas visszajelzést, elismerést: komplex, erős, prémium portfóliót hoztunk létre. És ezt bizony komoly személyes sikernek élem meg! Emlékszem, a magazin 2014-es induláskor mennyi kérdő szempár tekintett rám, s ezekből az volt kiolvasható, hogy nem látták a kapcsolatot az ICT-terület és egy HR-fókuszú magazin között. Aztán persze az évek során mindenki számára nyilvánvalóvá vált ez a kapcsolat. Ezt bizonyítja a mostani akvizíció is, melynek során a professzionalista attitűdömet nem szorítottam háttérbe. (Talán csak akkor, amikor kezet fogtunk a dealre, éreztem, hogy elhomályosodik a szemem…) Tudtam, milyen értéket, erőt képvisel ez a humán portfólió, és nem akartam elkótyavetyélni azt, amit 7 év óta a legnagyobb gondossággal, körültekintéssel építettünk. De azt is tudtam, ha egyszer jön egy olyan vevő, aki mindezt értékén megfizeti, akkor nincs okom arra, hogy ne adjam át neki.

Persze egyértelmű a kérdés, amit barátok, kollégák is nekem szegeztek: nem érdekes már annyira az HR az ICT-világban? 2014-ben, mindenkit megelőzve még az volt, mostanra pedig értelmét veszítette? Hát nem!

Nyilván, aki ebben az iparágban működik, biztosan tudta, ez nem lehet az oka az akvizíciónak. Sőt, ha valamikor, akkor most van igazán jelentősége annak, hogy az ICT-cégek még komolyabban vegyék a HR- területet. De egy valami még inkább előtérbe került: a business. Az elmúlt években a technológia és a humán oldal kéz a kézben járt nálunk is. Mára mindkettő óriási területté nőtt, és mi a technológiához értünk igazán. De mindkét területnek mi a cégvezetőkhöz, tulajdonosokhoz, CIO-khoz közel álló business részt erősítettük, hiszen ez az igazi teteje egy vállalkozásnak. Tehát ahogy a legnagyobb gyermek neve is mutatja: a(z IT)BUSINESS-re koncentrálunk! Annak stratégiai és operatív menedzsment részére.

Ennek szellemében bővítjük az ITBUSINESS magazin terjedelmét, itt visszük tovább az ICT-világ HR- és humán történéseit, az e területet érintő üzletfejlesztési és stratégiai kérdéseket. Átalakítottuk a weboldalunkat. Online területen komoly üzletfejlesztésbe kezdtünk, és event fronton is jelentőségteljes invesztíciók történnek. A piacunk átalakul, és új lehetőségek keletkeznek, ennek szellemében pedig komplex értékesítési fejlesztési programot is indítunk.

Általam különösen elismert szakemberek már a válság első napjaiban felhívták a figyelmemet arra az örök mondásra, mely azóta is itt cseng a fülemben: a válságban a gyenge cégek elvéreznek, a jó cégek túlélik, de az igazán jó cégek győztesen kerülnek ki belőle. Akik ismernek, tudják melyik csoporthoz akarok tartozni.