Alaposan felforgatta a MediCall csapatának életét a koronavírus-járvány, naponta több új megkeresés érkezik leendő partnerektől, szinte rendszeressé vált, hogy napi 14 órákat dolgoznak, bővíteni kell a létszámot és kaptak néhány egészen izgalmas ajánlatot is. A betegeket az orvosokkal összekötő megoldásokat fejlesztő cég mobilalkalmazásán és az általuk létrehozott weboldalon keresztül már évek óta lehetőség van arra, hogy az azt igénylők közvetlen segítséget kérjenek online a szakorvosoktól. A kijárási korlátozások bevezetésével az interneten keresztüli konzultáció alaposan felértékelődött, ráadásul a társaság létrehozott egy videókonzultációs rendszert is.
Bővülő bevétel
Gáspár Péter, Medicall
„Hirtelen nagyon sok megkeresés érkezett hozzánk klinikáktól, orvosoktól. Mi magunk is tettünk egy felajánlást, a házi orvosok és pácienseik most ingyen használhatják a telefonos és videókonzultációt. A mi rendszerünk főként ott tudja kiváltani a személyes találkozást, ahol nincs szükség valamilyen eszközzel történő vizsgálatra”, mondta el Gáspár Péter, a MediCall társalapítója.
A társaság által alkalmazott üzleti modellben a betegek a konzultáció időpontjának lefoglalásakor előre fizetnek, így nincs abból problémájuk, hogy ne jutnának hozzá a szolgáltatásuk díjához, sőt, a megváltozott helyzet miatt alaposan megnőtt érdeklődés hatására sikerült meg is növelni a bevételüket. „A távmunkára történő átállás nálunk egyáltalán nem okozott gondot, hiszen amúgy is rugalmasan kezeljük a munkavégzés idejét és helyét. A home office-ra váltás óta legalább ugyanolyan hatékonyan, de talán még jobban is megy a munka. Ahogy egyre több partnerünk van, egyre több speciális kérés is megjelenik, így most elmondhatjuk, hogy a vevői igények alapján végezzük a fejlesztést. Persze, a nagyobb érdeklődés és a sok új feladat azzal is jár, hogy jóval többet dolgozunk, átlagban naponta 14 órákat”, vázolta a helyzetet a MediCall társalapítója.
Gyorsítani kell
A jelenlegi krízis átalakította a cég terveit is, így például gyorsabban kell bővíteni a csapatot, főként adatrögzítőket, értékesítőket keresnek, és most van is kínálat a munkaerőpiacon. Bár korábban is voltak megkeresések, de az új helyzetben több felvásárlási ajánlatot is kapott a vállalat, hiszen a távkonzultáció fontos szerepet játszhat az orvoslás jövőjében, remek eszköz a hatékonyság növelésére. Szakmai és pénzügyi befektető egyaránt jelentkezett már, és akadt olyan ajánlat is, amelyet megfontolásra érdemesnek tartanak a cégnél.
„Nagyon sok minden átállt online-ra, mert egyszerűbb, gyorsabb így. Biztos vagyok abban, hogy a megoldásainkat a jövőben is megtartják, mert kényelmesebb, nem kell utazni, az orvosnak és a betegnek is elég csak leülni a gép elé, és tudnak konzultálni. Arra számítok, hogy sok ügyfél megmarad azok közül, akik most csatlakoztak hozzánk”, tette hozzá Gáspár Péter.
Átcsoportosított erőforrások
Kövesdi Gábor, Healhop
„A veszélyhelyzet március 16-ai bevezetését követően számos magánegészségügyi szolgáltató ideiglenesen szünetelteti a működését, vagy csökkentett nyitvatartási idő mellett biztosít ellátást. Ez nem érint jól minket, ugyanis a healhop.com célja a páciensek útbaigazítása mellett orvosi szolgáltatások közvetítése, ami a kereslet-kínálat pillanatnyi bezuhanása miatt csak részben üzemel. A pánikhangulat kialakulását követően sok felhasználónk kifejezetten a koronavírusra hivatkozva mondta le nálunk a korábban lefoglalt időpontját. Ugyanakkor egyre több szolgáltató biztosít online orvosi konzultációt, ezt szépen lassan a páciensek is kezdik felfedezni, mi pedig igyekszünk megjeleníteni ezeket az oldalunkon”, számolt be a tapasztalatokról Kövesdi Gábor, a Healhop ügyvezető igazgatója.
A társaság lényegében az orvosi szolgáltatások piacterét hozta létre, ami az internetes vásárlásnál már megszokott kényelmet hozza el az egészségügy területére. A megoldás jóval több, mint egyszerű időpont-foglalási rendszer, a Healhop által kínált lehetőség ugyanis a megfelelő orvosi szolgáltatás, illetve intézmény kiválasztásában segít a betegeknek, és persze azonnal lehetőséget biztosít arra is, hogy ha megtalálták az ideális megoldást, akkor időpontot foglaljanak. Az új helyzetben a vállalat a korábbi időpontfoglalások koordinációjára fordított erőforrásokat átcsoportosítja és a Healhop.comon található, ingyenes tájékoztató jellegű tartalom bővítésére fordítja, – jelezte Kövesdi Gábor.
Nem tűnnek el
A Healhop bevétellel kapcsolatos várakozásait teljesen átalakította a jelenlegi válság és ahogyan az ügyvezető igazgató fogalmazott, „nem a jó értelemben”. A kereslet-kínálat kedvezőtlen alakulása miatt az idén tavaszra tervezett nagyobb marketingkampányt is el kellett halasztaniuk.
A cégvezető úgy látja, hogy a mostani járvány és tapasztalatok alaposan átalakíthatják majd az egészségügyi ellátást. „Ebben az évben arra számítunk, hogy a közfinanszírozott egészségügyet érintő szigorítások és a kiemelt terhelés az év többi részében is fennállhat majd, így egy idő után a magánegészségügyre zúdulhat a sok felgyülemlett probléma. Ugyanakkor jelenleg a válság és a korlátozások miatt az ideiglenesen csökkent kereslet a magánklinikákat is megviseli, hiszen ezek is vállalkozások. Szerintem a krízis alatt sok olyan eszközt kezdtek el egyre többen használni, amelyek tapasztalatai és kényelem-érzete a járvány végeztével sem fognak eltűnni. Az online orvosi konzultációk, az e-recept használata vagy a nem vényköteles gyógyszerek házhozszállítása is ilyen lehet. A mostani válság legfontosabb tanulsága az, hogy nem minden esetben kell bemenni személyesen a rendelőbe és találkozni az orvossal. A személyes látogatás nem helyettesíthető teljesen az internetes konzultációval, de sok esetben kielégítő megoldás lehet, nem beszélve az intézmények tehermentesítéséről”, foglalta össze Kövesdi Gábor. A cégvezető közölte azt is, hogy már most dolgoznak azon, hogy egy nagyobb fejlesztési csomag és átalakítás segítségével felkészüljenek a járvány utáni működésre.