Közösségi média

A benyújtott pályázatok szinte mindegyike a közösségi hálók építésének jelenlegi határait feszegeti.     (forrás: discovery.com)
A benyújtott pályázatok szinte mindegyike a közösségi hálók építésének jelenlegi határait feszegeti. (forrás: discovery.com)
Forrás: discovery.com

Nem politizálunk a Facebookon

A Facebook Magyarországon nem számít még politikai csodafegyvernek. Egyrészt a választók közül még kevesen regisztráltak a közösségi oldalon, másrészt ők is idegenkednek nézeteik nyílt hirdetésétől – derül ki a Nézőpont Intézet felméréséből.

A Nézőpont Intézet Médiaműhelye kétezer választópolgár személyes megkérdezésén alapuló kutatásában azt vizsgálta, Magyarországon is annyira hatékony kampányeszköz-e a Facebook, mint például az Egyesült Államokban. Mint a kutatásbólegyértelműen kiderült, a magyar választók jelentős része nem szívesen vállalja politikai szimpátiáját a közösségi portálokon.

A kutatás eredményének összefoglalója szerint Magyarországon a Facebook nem tekinthető a leghatékonyabb politikai kampányeszköznek, a választók jelentős része távolságtartó a közösségi portálon történő közéleti állásfoglalásokkal szemben. A választók jelentős részét nem lehet e médiumon keresztül elérni, hiszen a 18 évnél idősebb internetezők 65 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tagja a Facebooknak, ami a választókorú lakosság 39 százalékát jelenti – írták.

Az elemzés megállapítása szerint a felhasználók számára a Facebook sokkal inkább szórakozási és kikapcsolódási lehetőséget jelent, sem mint véleményformáló eszközt. A felhasználók 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy soha nem oszt meg politikai tartalmú cikkeket, míg 61 százalékuk állítása szerint soha nem szól hozzá politikai tartalmú bejegyzésekhez.