HH_2020_fej_3.jpg

A rendezvényről

„Nehéz megszólalni egy ilyen helyzetben, hiszen mindenkinek van szülője, nagyszülője, gyereke, párja, rokona, ismerőse, barátja, akiért aggódik. A menedzserek emellett még felelősséggel tartoznak a cégeiknél dolgozó emberek jelenéért, jövőjéért is. Mi sem vagyunk ezzel másként az ITB-nél. Az óvintézkedéseket megtettük, ennél többet most egyelőre senki nem tud lépni magánemberként. Üzletileg azonban vezetőként, no pláne cégvezetőként, HR-vezetőként mindannyian jól tudjuk, hogy mostantól nagyon nehéz, ismeretlen korszak következik.

A válság fogalma és jelensége nem ismeretlen már az üzleti szereplők számára. Egyre több szakember hasonlítja a mostani gazdasági jelenséget a 2008-as nemzetközi gazdasági válsághoz. Csak amíg a 2008-as válság, valamivel több mint 10 évvel ezelőtt, az üzleti életből, egy adott gazdasági szektorból indult, most ebben a helyzetben teljesen más típusú és természetű krízissel van dolgunk: a magánéletünket érte támadás, az tevődik át az üzleti életre, a legtöbb gazdasági szektorra. Ez alapján konkrétan HR-típusú válságról beszélhetünk üzleti környezetben, amelynek az alapja ráadásul egy valós, veszélyes kórokozó! Azt már csak a szakemberek erősítik meg, hogy ennek a válságnak több, egymástól eltérő periódusa lesz: az első mintegy 3 hónap, majd az azt követő, nagyjából szeptemberig tartó időszak, és a legutolsó fázis, a vakcina forgalomba helyezéséig.

Ezekben a periódusokban olyan HR-kihívásokkal találjuk majd szembe magunkat, amelyek nem jó, nem megfelelő időben történő menedzselése komoly, akár végzetes károkat okozhat a cégeknek, szervezeteknek, munkaadóknak, munkavállalóknak. Ezekre a helyzetekre készítjük fel a HUMAN HUNGARY 2020 virtuális rendezvény résztvevőit.

Az adatgyűjtések, trendelemzések már elkezdődtek, amelyben a Mentors & Partners Group, a nemzetközi szinten jegyzett business mentoring cég a stratégiai partnerünk. A HUMAN HUNGARY 2020 virtuális rendezvényre elegendő mennyiségű és mélységű információ áll majd rendelkezésre ahhoz, hogy az amúgy is komoly egyéni és társadalmi tragédiákat okozó vírus a lehető legkisebb károkat okozza az üzletben.”

Program

STRATÉGIAI BLOKK A VÁLSÁGRÓL
2020.05.05.
10:00–11:00
A válság értelmezése
2020.05.05.
10:00–10:30

Egyértelműen olyan korszak következik a gazdaságban, amilyet még nem tapasztalhattak a hazai döntéshozók eddig karrierjük során. Persze, válságok mindig voltak, mindig reagálni kellett az új piaci kihívásokra, de olyan helyzet még nem volt, hogy ennyire komoly „mentális támadás” érte volna a társadalmat, és ennek a hatása gyűrűzött volna be a gazdasági életbe. A válságok elsősorban a gazdaságból indulnak ki, onnan fertőzik meg az emberek magánéletét, és okoznak új helyzetet a döntésekben.
Nem egyszerű tehát a helyzet HR-szempontból. Viszont mindezt tovább bonyolítja, hogy a hazai menedzserek a mindennapjaikban átlagosan 48 százalékosan „módosult személyiségükkel” élik életüket, vagyis az eredeti, a legfontosabb döntéseket meghozó személyiségüktől igen messze vannak. A válság viszont arról szól, hogy az álarcok összetörnek, és a kollégák az eredeti személyiségükkel dolgoznak, döntenek, folytatják életüket a válság ideje alatt. Vagyis átlagosan a szervezetek menedzseléséért felelős döntéshozókat 48 százalékban érhetik meglepetések a kialakított struktúrával, akciótervvel kapcsolatban.
Azt látni az első hetekben, hogy a magyar üzletemberek jelentős hányada nem menekült el a problémák elől, proaktívan próbálnak fellépni, hogy mentsék az üzletet. Viszont a társadalmat ilyen alattomosan támadó kórokozó elleni küzdelem idején, a COVID-19 időszakban, a proaktivitás is okozhat komoly gondokat. Mint tudjuk, a válságoknak különböző korszakai vannak. Hogyan alakul a mostani? Miért és hogyan lehet az előttünk álló időszakot üzleti, stratégiai szempontból három, jól elkülöníthető fázisra bontani? És milyen kihívások, megoldások léteznek az HR-területért felelős szakemberek, cégtulajdonosok, vezetők számára? Hogyan tudjuk átvizsgálni szervezetünket hatékonyan és gyorsan? Hogyan tudjuk kialakítani az új struktúrát az elkövetkezendő egy évre? És hogyan tudunk majd tovább lépni a válság lezárultát követően sikeresen? Kik lesznek az igazi kulcsemberek és kik azok, akikre eddig stabilan számíthattunk, de elveszíthetjük őket? Mindehhez hogyan alakul át a munkaerőpiac? Hogyan tisztul meg az elmúlt években jellemző irreális állapottól a hazai HR-környezet? Ezek a stratégiai kérdések és operatív megoldások lesznek napirenden.

Long keynote előadás: Palencsár Miklós, a Mentors & Partners Group alapító CEO-ja

COVID-19: vírus versus gazdaság
2020.05.05.
10:30–11:00

A mostani helyzetben kiemelt jelentőségű és a gazdasági stratégiai megoldásokat egyértelműen befolyásolja a vírus terjedésének folyamata. Így az egészségügyi és a gazdasági stratégiai területeknek, ha máskor nem, most biztosan kéz a kézben kell járnia ahhoz, hogy reálisan lehessen reagálni, építkezni. Ilyen beszélgetést hívunk életre most.
Stratégiai szinten vizsgáljuk a folyamatokat, hogy mire lehet számítani, hogyan alakul a járványügyi állapot és annak milyen gazdasági lekövetése működhet hatékonyan.
A beszélgetést a két terület hazai csúcsképviselője reprezentálja, és természetesen az ITB  fontos és húsbavágó kérdésekkel irányítja mindezt. Egyértelmű célunk, hogy ne csak általánosságban, elkülönülten kezeljük az egészségügy helyzetét és a stratégiai üzleti teendőket, hanem a megfelelő összhang is biztosítva legyen, hogy az online konferencia résztvevői így kaphassanak konkrét, gyakorlati tudást a következő hónapok kihívásainak megoldásához.

Pódiumbeszélgetés: dr. Szlávik János,  a Szent László kórház infektológus főorvosa és Palencsár Miklós, a Mentors & Partners Group alapító CEO-ja

Kávészünet
2020.05.05.
11:00–11:10
SZERVEZETI KIHÍVÁSOK ÉS MEGOLDÁSOK A VÁLSÁGBAN
2020.05.05.
11:10–12:10
Hogyan látják a HR-esek a jelenlegi válsághelyzetet? Milyen kihívásokkal küzdenek, és milyen átalakulásokra számíthatunk pár hónap múlva a munka világában és a munkaerő-piacon?
2020.05.05.
11:10–11:20

Ezekre a kérdésekre kereste a választ kutatásában a szociológus végzettségű előadó. A cégvezetők és HR-igazgatók közül 623 fő adott választ a kérdésekre, csupa olyan szakember, akiknek rálátása van a most zajló folyamatok HR-vonatkozásaira.
Előadás: Timár Krisztina, Élmény HR

Szervezeti kihívások, eddigi tapasztalatok, mit hoz a jövő
2020.05.05.
11:20–11:40

Ezekben a hetekben a cégvezetőknek és a HR-eseknek olyan helyzetekkel kell megküzdeni, amelyeket korábban még senki nem látott, és talán nem is képzelt, hogy valaha megtörténhetnek. A koronavírus az egész világon szinte mindenkit próbára tesz, és komoly tükröt tart a HR-nek és a cégvezetésnek is. Olyan kérdésekkel kell megküzdeniük, hogy miként lehet motiválni a dolgozót a járvány idején, a négy fal között. Lehet-e, kell- e az otthoni munkavégzés eredményességét, hatékonyságát mérni? Egyáltalán, hogyan lehet valaki jó főnök a válság idején? Milyen módszerekkel figyelnek arra, hogy a munkatársak a lehető legkevesebb pszichés sérüléssel vészeljék túl ezt az időszakot? Gondolkodnak-e abban, hogy online kurzusokra, tréningekre nevezzék be a kollégákat? Izgalmas kérdés a munkaerő megtartása-elbocsátása kérdéskör, illetve az, hogy toboroznak-e a cégek válság idején? S az elbocsátott ember vajon tud-e állást találni válság idején?
Kerekasztal-beszélgetés: Kmoskó Judit, HR szakértő; további résztvevők felkérés alatt

Szervezetfejlesztési megoldások a válság különböző periódusaira, nemzetközi megoldások
2020.05.05.
11:40–12:00

Előadás: Palencsár Miklós, a Mentors&Partners Group alapító CEO-ja és és Kevin Vermillion, a Mentors&Partners Group nemzetközi terjeszkedésért felelős igazgatója

Levezető, összefoglaló értékelés, az elhangzott információk tanulságainak egyberendezése
2020.05.05.
12:00–12:10
Kávészünet
2020.05.05.
12:10–12:20
IT-KIHÍVÁSOK ÉS KONKRÉT TECHNOLÓGIAI MEGOLDÁSOK A VÁLSÁGBAN
2020.05.05.
12:20–13:20
Automation and control
2020.05.05.
12:20–12:35

Az automatizálás nem új keletű terület az üzleti életben. Egyre többen implementálják üzletükbe a különböző szakmai megoldásokat. Az viszont egyértelmű, hogy a jelenlegi válsághelyzet felgyorsítja azokat az ágazatokat, ahol a humán munkaerő csökkentése, a termelés és a munka stabilizálása áll a fókuszban.
Azt már lehet látni az elmúlt hetekben is, hogy a téma iránti fogékonyság és nyitottság drasztikus mértékben nőtt meg. Ezen a területen vannak operatív résztvevők, akik saját termékeiket vagy egy adott gyártó termék portfólióját értékesítik, és ehhez adnak tanácsadást. Ez a jellemző üzleti modell.
Idén azonban egy új szereplő jelent meg a piacon, akik ugyanúgy a hagyományos üzleti modellt követték évtizedeken keresztül, de szakmai tudásuknak és tapasztalatmennyiségüknek köszönhetően elindították az első, „automation and control” stratégiai tanácsadással foglalkozó céget. A nemzetközi szinten is egyedülálló irány mögött magyar szakemberek állnak, és tanácsadóként egy teljesen más lencsén keresztül vizsgálják a cégek hatékonyságát.
Előadás: Bíró György, a LENS Consulting Group üzletfejlesztési igazgatója

Szponzor előadás
2020.05.05.
12:35–12:50
Szponzor előadás
2020.05.05.
12:50–13:10
Levezető, összefoglaló értékelés, az elhangzott információk tanulságainak egyberendezése
2020.05.05.
13:10–13:20

Virtuális kiállítók

Helyszín

Helyszín: Ericsson Székház (Budapest, Magyar Tudósok Körútja 11, 1117)

Megközelítési lehetőségek:

Tömegközlekedéssel: 153-as vagy 154B busszal; 1-es villamossal

Parkolási lehetőség:

Díjmentesen lehet parkolni a szomszédos utcákban, illetve a rakparton, de alternatíva a közeli Tüskecsarnok parkolóháza is (bejárat: a Hevesy György út felől). Itt a parkolási díj: 200 forint/óra.




Cím: Budapest, Magyar Tudósok Körútja 11.

Részvétel

Díjtalan, de regisztrációhoz kötött

Kapcsolat

A rendezvénnyel kapcsolatos kérdéseivel, forduljon hozzánk bizalommal:

Program – Sziebig Andrea
asziebig@itbusiness.hu

Regisztráció/szervezés
itbkonferencia@itbusiness.hu

Szponzoráció – ITB sales team
sales@itbusiness.hu