Business

Google
Forrás: blogcdn.com

Bűn rosszul fogy a Googlefon

A Flurry piackutató adatai rávilágítottak, hogy az internetes keresőhirdetések királyának mobilpiaci szereplése igen csak halovány startot vett. Az Egyesült Államokban az első héten mindössze 20 ezer darabot értékesítettek a Google szupertelefonjából.

Telítődik a mobilpiac? Túl erős a konkurencia? Vagy egész egyszerűen csak túlárazták a terméket? Nagyjából ezek a kérdések vetődhetnek fel a Google marketingeseinek tárgyalóasztalánál. Hiszen a január elején nagy sebbel-lobbal bemutatott szupertelefonjuk az első héten siralmas eladási adatokat hozott: mindössze 20 ezer darab fogyott a Nexus One készülékekből az USA-ban. Viszont ez az eredmény a piaci riválisokéhoz képest igen csak elgondolkodtató.

A megbukott szupertelefonnak nem lesz folytatása.     (forrás: megaleecher.net)
A megbukott szupertelefonnak nem lesz folytatása. (forrás: megaleecher.net)

De miért fogy ilyen gyatrán a földkerekség egyik legjobb specifikációját felmutató szupertelefonja – amelynél ráadásul akad drágább is. Minden bizonnyal az lehet a probléma, amit a Nexus One megjelenését követően felvetettünk Önöknek: túlárazhatták a telefont – és más magyarázatunk most sincs, habár az Android platform európai népszerűtlensége is nagyban járulhat hozzá a negatív eladási adatokhoz.

Ugyanakkor, a Flurry alelnökének meglátása is érdekes módon tapint rá a probléma ütőerére. Peter Farago a sajtónak nyilatkozva elmondta, a sikertelenség hátterében elsősorban az állhat, hogy a közönség egész egyszerűen többet várt egy Google-telefontól. A Nexus One azonban – ha tetszik, ha nem -, végső soron csak egy újabb Android-mobil, amelyet ráadásul nem is a Google, hanem a tajvani HTC gyárt. Összefoglalva Mr. Farago meglátását, elmondható tehát: a telefon legfőbb problémája, hogy nem emelkedik oly módon versenytársai közül, mint például a státusszimbólummá avanzsáló iPhone, vagy éppen a funkcionalitásával hódító Motorola Droid.

No, de nézzük meg tüzetesebben a már sokat emlegetett konkurenciát. Az Apple iPhone összes eddigi verziójából már az értékesítés első (!) napján sokszor annyit adtak el, mint egy hét alatt Google-telefonokból.

Melyikl volt előbb? (Forrás: wordpress.com)
Melyikl volt előbb? (Forrás: wordpress.com)

Ráadásul itt van nekünk összehasonlítási alapként a poraiból hirtelen feltámadó Motorola is, mely cég nagyon bölcsen szakított a „pengemobilos” korszakkal, majd egy, azóta rendkívüli sikereket arató okostelefonnal nyűgözte le a fogyasztókat. A szintén Android platformot futtató Motorola Droid az első héten 250 ezres példányszámban kelt el.

Az Egyesült Államokban piacvezető Research in Motion (RIM) készülékeinek sikerességét már le sem merjük írni – a mobilpiaci elsőség magáért beszél. Pedig ezek a gyártók a Google legnagyobb riválisai, velük szemben kellene valami olyasmit villantani, hogy az elkövetkezendő időszakban jobban vásárolják a Google telefonját.

Nos, a T-Mobile USA – aki a Nexus One kizárólagos transzatlanti partnere – észrevehette a problémát, hiszen máris lejjebb vitte a készülék árát: a meglévő előfizetéshez készülékcsere esetén az eredeti 379 helyett ezután csupán 279 dollárért elvihető a Nexus One.

Ám kérdéses: vajon elég lesz egy kis árengedmény a fogyasztói érdeklődés felkeltéséhez? Nos, ez majd a negyedéves jelentésből minden bizonnyal kiderül.