Technology

Kina_ved.jpg
Forrás: 123rf.com

Jól áll Kína a saját adatbázis-piacának kiépítésében

Az IDC szerint az Oracle és az IBM teret veszít Kínában a helyi adatbázisokkal szemben, mert fontos lépéseket tett Peking afelé, hogy a világ leghatalmasabb techcégeivel szemben helyi alternatívákat hozzon létre.

Az IDC adatai megfelelnek Pekingnek. Kína 2020 októberében azt a célt tűzte ki, hogy 2035-re önellátóvá válik a technológia területén. A nemzeti stratégiai terv és a „Made in China 2025” szlogen célja, hogy 2020-ra 40 százalékra, 2025-re pedig 70 százalékra növeljék az alapanyagok kínai hazai tartalmát. Ha a chipek terén nem is, talán az RDBMS-piacon sikerülni fog.

Az IDC által „előnyt adó politikának” nevezett intézkedések hatására a helyi kínai gyártók relációsadatbázis-piaci részesedése gyorsan felzárkózik az Oracle és az IBM mellé. A helyi szereplők, köztük a Dameng Database, a Renmin University Golden Warehouse és a Huawei sorra szedik el az ügyfeleket. A kínai relációs adatbázis-szoftverpiac 2021 második félévében 34,9 százalékkal nőtt éves szinten közel 1,6 milliárd dollárra, 2026-ra várhatóan tovább növekszik, és közel 9,6 milliárd dollárra emelkedik, ami 28,1 százalékos ötéves CAGR-nek felel meg. Ezen a piacon belül 2021 második felében a nyilvános felhőalapú relációs adatbázisok 870 millió dolláros bevételt jelentettek, ami éves szinten 48,7 százalékos növekedést jelent, míg az on-prem rendszerek kevesebb mint fele, 21,1 százalékkal 710 millió dollárra nőttek.

A nyilvános felhőben a szolgáltatók saját adatbázisai dominálnak. Az Alibaba Cloud 2021 második felében a piac oroszlánrészét szerezte meg, amelyet a Tencent, az AWS és a Huawei követ. Az on-prem telepítés esetében a Huawei a győztes a piac közel negyedével, őt követi az Oracle.

Az IDC az új technológiáknak, például a felhőalapú számítástechnikának és a nagy adatmennyiségnek, valamint a vállalati digitális átalakulás elmélyülésének tulajdonítja, hogy összetettebb adatkezelési követelményeket támasztanak. Ezek viszont különböző szerepkörökre hangolt adatbázisokat igényelnek. Ez az igény több szereplő és változatos termékek számára teremt lehetőséget.