Gadget

FB_szem
Forrás: pixabay.com

Megválik terveitől a Meta, három várva várt kütyü megy a kukába

A The Information hírportál új jelentése szerint a Meta újratervezte a költségvetését, és több projektet is átütemezett, a hardverfejlesztésekért felelős részleg kiadásait pedig jelentősen visszaszorítják.

Mindez érinti a kiterjesztett valóság (AR-) szemüveg terveit is. A társaság 2024-re tervezte az AR-szemüvegek első verzióját, amelynek a Project Nazare nevet adta, de úgy tűnik, hogy a debütálása előtt búcsút inthetünk neki.  

Nem egészen egy hónapja kitudódott az Andrew Boswhorth műszaki igazgató által írt belső levél tartalma, amelyben előrevetítette a dolgozók számára, hogy némely hardveres fejlesztési projektet félretesznek a jövőben, néhányat akár végleg befejeznek, mivel ezekre nem futja jelenleg a cég keretéből. 

Ez a Reality Labs részleget is érinti, így az „Orion” kódnevű szemüveg csak a Meta platformjára fejlesztők számára lesz majd elérhető, kereskedelmi forgalomba soha nem kerül majd. 

Egy ügyben jártas személy azt mondta a The Informationnek, a Meta most azt tervezi, hogy prioritásként kezeli az AR-szemüveg második, „Artemis” kódnevű verziójának kiadását. 

Ezek a visszaszorítások azért szükségesek, mert a cég bevételnövekedése lelassult, így a vállalat a munkaerőfelvételt is szünetelteti most egyes részlegeken. 

Nem csak az AR-szemüvegnek inthetünk búcsút 

Egyes hírek szerint a cég a saját, kamerás okosóra-projektjét is felfüggesztheti, ami azért szomorú, mert több évet dolgoztak már rajta, bemutatását jövőre tervezték. A termék több szempontból is különleges lett volna: az iparági pletykák szerint a kialakítása teljesen eltért volna az eddig megszokottól: az egész óratestet könnyen ki lehetett volna pattintani a szíjból, a tervek szerint pedig a számlapra és a hátlapra is került volna egy-egy kamera. Utóbbit azonban nem tudták kialakítani, mert az eszközbe az izomrostok elektromos tevékenységét figyelő, nagyobb szenzort is terveztek, hogy az óra AR/VR beviteli eszközként is használható legyen. A csukló és/vagy az alkar mozgatásakor keletkező bioelektromos jelek érzékelését felhasználva a viselő a virtuális térben gépelhetett volna, vagy egyéb, kreatív, virtuális kezelőfelülettel léphetett volna interakcióba – a prototípust használók lelkesen nyilatkoztak a tapasztalataikról. 

Kiderült, hogy a Portal nevű videochat-eszköz sem kerül piacra, ahogy az okosképernyő sem, pontosabban csak az üzleti ügyfelek férnek majd hozzá ezekhez: a Meta a hírek szerint a termékek üzleti (nem végfelhasználói) eszközként való újrapozícionálására összpontosít a továbbiakban.