Gadget

mi_lesz_a_netflixszel.jpg
Forrás: 123rf.com

Az olcsóbb Netflixnek reklám az ára

A Netflix társ-vezérigazgatója a Cannes Lions fesztiválon a cég jövőbeli stratégiáját vázolta fel, és hivatalosan is bejelentette, hogy a szolgáltatásban megjelennek a reklámok, ugyanakkor olcsóbb lesz az előfizetés.

Magyarországon a három jelenleg elérhető  Netflix-csomag havi előfizetői díjai 2490–4490 forint közé esnek, a csomagok képminőségben és az egyidejűleg aktív készülékek számában különböznek.

A Netflix „a negyedik negyedévben szeretne bevezetni néhány tartalom előtti hirdetést, amelyek a műsor kezdete előtt jelennének meg”, áll az információs jelentésben. A Netflix emellett szórakoztatóipari cégekkel is tárgyal arról, hogy olyan műsorokban helyezzenek el hirdetéseket, amelyeket nem a Netflix hoz létre. A tévéműsorok és filmek reklámmentes és hirdetésekkel támogatott streaming engedélyezése körülbelül 20 százalékkal többe fog kerülni a Netflixnek, mint önmagában a reklámmentes streamelés – írja a The Information.

A streamingszolgáltató mostanáig idegenkedett a reklámoktól az előfizetéses szolgáltatásban, de tekintve, hogy szorult helyzetben van, mert az elmúlt negyedévben részvényeinek árfolyama 35 százalékkal esett, és 200 ezer előfizetőt veszített, úgy döntött a vállalat, hogy az új ügyfelek becsalogatása érdekében bevezet egy olcsóbb, reklámokkal támogatott szolgáltatási csomagot.

A The Wall Street Journal értesülései szerint a Comcast NBCUniversal leányvállalata és a Google a legfőbb esélyesek arra, hogy hirdetéseket jelenítsen meg a Netflixen, miután a streamingszolgáltató elindítja a tervezett hirdetéseket az oldalon.

Az NBCUniversal-lal kötött megállapodás valószínűleg azt jelentené, hogy „a Comcast videóhirdetési egysége, a FreeWheel technológiát szállítana a hirdetések megjelenítéséhez, míg az NBCUniversal hirdetésértékesítő csapata segítene hirdetéseket értékesíteni az Egyesült Államokban és Európában”, áll a közleményben, de a Netflix még a stratégia kidolgozásának kezdeti szakaszában jár.

Az NBCUniversal vagy a Google közötti megállapodás valószínűleg kizárólagos lenne. A Comcast/NBCUniversal és a Google viszont nem egyedüli versenyzők, mivel „a Roku is folytat korai tárgyalásokat a Netflix-szel a hirdetési partnerségekről”, áll a WSJ jelentésében.

Még nem derült ki, hogy egy új hirdetési szint megoldásnak bizonyul-e a Netflix előfizetési problémáira, és egyre több találgatás lát napvilágot arról, hogy a streamingszolgáltató felvásárlási célpont lehet. Ted Sarandos, a Netflix vezérigazgatója elismerte, hogy a felvásárlás „mindig esélyes, így ezzel kapcsolatban résen kell lennünk”, de ragaszkodott ahhoz, hogy a Netflix saját erejéből is vissza tud kapaszkodni a csúcsra. A Netflix vezetője a vállalat részvényeinek közelmúltbeli esését a meglehetősen fiatal online streamingüzletág elkerülhetetlen hullámzásának részeként értékelte.