Cégvilág

paypal
Forrás: pixabay.com

Átmeneti blokkolás után visszaállt a PayPal

Miután Indonéziában közfelháborodást váltott ki a blokkolás, ideiglenesen újból megnyitották a PayPal online fizetési lehetőséget. 

Az indonéz kommunikációs minisztérium szombaton blokkolta a PayPal, a Yahoo keresőmotoros weboldal és több játékszolgáltatás működését, mivel nem tartották be az engedélyezési szabályok szerinti határidőt. 

A 2020. november végén közzétett szabályok értelmében regisztrációra van szükség ezek használatához, és a hatóságok széles körű jogkörrel rendelkeznek, hogy a platformokat kötelezzék egyes felhasználók adatainak közlésére, valamint a törvénytelennek ítélt vagy „a közrendet zavaró” tartalmak eltávolítására. 

Semuel Abrijani Pangerapan, az indonéziai kommunikációs minisztérium vezető tisztviselője vasárnap egy online tájékoztatón elmondta, hogy miután az országban közfelháborodást váltott ki a blokkolás, a kormány öt munkanapra megnyitja a PayPalhoz való hozzáférést, a felhasználók zöld utat kapnak a pénzükhöz. „Remélhetőleg ez elég idő a felhasználóknak, hogy átálljanak, megkapják a pénzüket és más szolgáltatásokat keressenek”, mondta, hozzátéve, hogy a PayPal részéről még nem érkezett válaszreakció. 

Szombaton több ezer, a nem regisztrált digitális szolgáltatások kormányzati blokkolását bíráló komment árasztotta el a kommunikációs minisztérium Instagram-posztját. Sok üzenet szerint a kormány lépése árt Indonézia online játékiparának és a PayPalt használó szabadúszóknak. 

„A hatóságok álláspontja az, hogy feloldják a honlapok blokkolását, ha azok megfelelnek a regisztrációs szabályoknak”, mondta Semuel, aki az intézkedést az indonéz internetfelhasználók és a digitális ökoszisztéma védelmeként értékelte.