1903 nevezetes évszám a technológiai ipar kedvelői számára, hiszen ekkor tartották meg az első hidroplánversenyt Queenstown-ban, Írországban. Az akkori győztes Dorothy Levitt volt, és ezzel a versennyel új korszak kezdődött a „kétéltűek” fejlesztésében.

Amióta a Covid-19 betört az életünkbe, több olyan kihívással kell szembesülnünk, amilyenről előtte még csak elképzeléseink sem voltak. Rengeteg, korábban biztosnak vett dolog a feje tetejére állt, kezdve azzal, hogy hol is van a munkavégzés helye. A kezdeti megrázkódtatás után már tisztán látszik, hogy jóformán semmi nem lesz olyan, mint korábban volt, és erre a home office velünk maradása csak az egyik példa.

Egy új korszak vette kezdetét, amelyben semmi sem csak ilyen vagy csak olyan, hanem ilyen is, olyan is. A kollégák egyik nap dolgozhatnak otthonról, másik nap az irodából. A feladatokat végezhetik emberek, de egyre nagyobb mértékben a mesterséges intelligencia is. Az ügyfelekkel találkozhatunk személyesen és online is. A szakmai konferenciákon részt vehetünk élőben vagy bejelentkezhetünk elektronikus csatornákon. A vállalati alkalmazásaink futhatnak a saját adatközpontban és a felhőben is. Gyártósoraink nemcsak az üzemcsarnokban létezhetnek, hanem digitális ikerpárjuk révén informatikai rendszereinkben is. De ha csak a magánéletünkre gondolunk, a bevásárlásokat, a banki vagy közigazgatási ügyeket is intézhetjük fizikai helyszíneken vagy mobilról.

Hibrid lett a munkavégzés, az ügyintézés, az intelligencia, az informatikai infrastruktúra, de még a gyártás is. Egy hibrid rendszer vagy módszer ötvözi összetevőinek előnyeit, de hátrányait is. Egy hidroplán nem mindenben helyettesíti a motorcsónakot vagy az utasszállítót, ám számos olyan vonzó tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt megéri használni. 2022-ben mindenkinek meg kell találnia, hogyan tudja a legjobban ötvözni a különféle összetevőket a vállalati működés minden területén, hogy az így kialakuló hibrid megoldásokban az előnyök legyenek túlsúlyban, a végeredmény pedig a gyorsabb innováció, a hatékonyabb operáció, a jobb ügyfélkiszolgálás legyen.